1 Şubat 2010 Pazartesi

Sorular-Cevaplar

Bu bölüm yeni başladı. Bana yöneltilen
soruları her defasında tek tek cevaplayacağıma burada bir kerede cevaplamayı
uygun gördüm. Tabii ki isimlerinizi ve de özel hayatınızı
sansürleyerek.
Bu bölüm hepimizin, bütün sorulara sizler
de yorum kısmından cevap verebilirsiniz... Soru numarasını belirtmeyi unutmayın.

SORU 1: Yazan N. F.

Merhaba ,

Nasilsin?

Seni oyalamadan hemen konuya gireyim,

Ben saclarim uzamadigi icin phytophanere kullanmaya basladim henuz 15 gun oldu.etkisini pek farketmedim henuz cok yeni. Strawberryden aldim tr de satilmiyor sanirim.
Sephoranin internet sitesinde tr ye satis yok mu?
Neden strawberry den almaya devam etmiyorsun diyeceksin,ya sahteyse diye korkuyorum..gerci ilac oldugu icin cesaret edemezler diye dusunuyorum..
Ne dersin?alabilecegim baska bir yer olurmu ve bu phytophanere hakkinda bir bilgin varmi?ben de az bucuk arastirdim hep olumlu yazilar vardi,belki senin de bilgin vardir dedim..

Tesekkurler simdiden..

Gorusmek uzere..

CEVAP: Sephora'nın internet sitesinin Türkiye gönderimi yok maalesef. Strawberry'nin taklit satacağını pek sanmıyorum. Ama tarihlere dikkat etmekte fayda var. Bahsettiğin ürün hakkında maalesef hiç bir bilgim yok...

************************
SORU 2:
Merhabalar,

30 yaşında makyaj yapmaya başlayan birisi olarak her iki blogtaki yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum.Bazen bazı terimleri ve uygulamaları anlamakta zorluk çeksem de yine de tanıttığınız ürünleri ve yurt dışından alışveriş yapabileceğim siteleri sayenizde öğrendim.Hatta birkaç alışveriş bile yaptım.Benim bir sorum olacaktı.Fondoten kullanmayı pek sevmiyorum.Laura Mercier'in renkli nemlendiricisini almak istiyorum.Ancak internetteki renkleri pek çok sitede farklı.Daha önce hiç fondoten kullanmadığım için tam ten rengimi de söyleyemiyorum.Tam ten rengimi nasıl anlayabilir ve netteki hangi sitedeki renge güvenebilirim.Bursa'da oturuyorum ve burda Lm satan bir mağaza yok.O yüzden direkt deneme de yapamıyorum.Aldığım tek fondoten Avon'un Honey rengi fondoteniydi.O da bozuldu ve attım zaten.Ama o da tenime bir ton koyu gelmişti.LM'nin Fawn ve Almond'u arasında kararsız kaldım.Yardımcı olursanız çok sevinirim.Sephora ve Lm'nin kendi sitesindeki renkler bile farklı.Kafam çok karıştı.Esmerim,ama Çağla Şikel kadar koyu renk bir tenim yok.Biraz sarı benizli gibiyim sanki.Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp biliyorum,ama ne zaman bir kozmetik mağazasına gitsem ihtiyacım olmayan bir sürü saçma sapan şey alıp çıkıyorum.Şimdi bir mağazaya ten rengime uygun fondoten bakmaya gitsem,alırım ve hiç kullanmam gibi geliyor.Renkli nemlendirici tam bana göre.Yardımcı olursanız sevinirim.
Sevgiler.
N*****
CEVAP: Öncelikle beğenin için çok teşekkür ederim :) Bu konuyu belki de bu postu okuyanlar daha kolay aydınlatır ama yine de fikrimi belirtiyorum. Cildine koyu gelen bir ürünü nemlendiriciyle seyreltebilirsin ama açık gelen bir ürüne yapacak pek bir şey kalmıyor. Ama tarif ettiğin cilt tipine bence FAWN daha çok uyar... ALMOND gözüme çok koyu göründü...
************************
SORU 3: Yazan: N. İ.
merhabalar,

makyaj konusunda daha bebe kıvamındayım diyim ben size öncelikle sizde az çok beni tahmin edin. yaş 30 ama bugüne kadar yüzüne doğru dürüs makyaj yada cilt bakım ürürnü sürdün mü dersen , her halde sayılıdır. aslında çok meraklıyım ama bayılıyorum cildi bakımlı , makyajlı hatunlara ama süekli makyajlı kalamıyorum sıkılırım, bırakırım , 2 gün yaparım üstüste 2 ay hiç yapmam diyim ben size, neyse kafanızı bayağ bi ütüledim sanırım

bir forumda gezinirken mineral makyaj olayı ilgimi çekti başladım araştırmalara falan filan, everday minerals türkiyeye gönderim yapmıyormuş, bare minerals mı , yok kt minerals mı falan filan derken önce bi sample alaym dedim, mineralperfections sitesinden numuneleri sadece shipping ücreti ödeyerek tedarik ettim 10 günde elime ulaştı, baktım hoşuma gitti, sürdüm sürüştürdüm, bu ne güzellik sözlerinide duyduktan sonra ben dedim bunun bi topluca setini alayım da kurtulayım bu dertten, paypaldan ödememi yaptım satıcıda gönderdi sağolsun ama american postal service le 1 ay bekledim yok, ne bir gümrük bildirgesi, ne bişey satıcıyla iletişim kurudum 1 ay daha bekle dedi , bekledim, neys egelmedi ve satıcı iade etti. haliyle ilk yüklü alışverşimden dolayı ağzım yandı, vazgeçtim. gene baktım araştırıdm ,çok fazla yurtdışından tedarik eden var, starwberry olsun, ebay olsun, acw, elf olsun, ama bir türlü cesaret edemiyorum, yurtiçi gg gibi sitelerdede fiyatlar bilidğiniz üzere uçuk, niye mi bu kadar başınızı ağrıttım, sizce ne yapmalıyım? hangi shipping yönetmini seçmeliyim, gümrükçüler gene el koyarlamı?

dediim gibi ben makyaj konusunda bebyim daha, bunca zamandır aldığım tek fondeten max factördür, ay d ayılda bir kere kullana kullana zar zor bitirmiştim, ama mineral bambaşka yaptı sanki beni


şmdiden teşekkürler, ayrıca uzun mailimdne dolayı özürler
CEVAP: Gümrükçüler paketlere el koyuyor mu bilemiyorum... İlk alışverişte talihsizlik yaşamak çok sevimsiz tabii... Strawberrynet'ten gelen paketinin kaybolması neredeyse imkansız çünkü kayıtlı postayla geliyor. Kayıtlı -registered- postalar kaybolsa bile barkod numarası sayesinde bulunabiliyor. Durumu bu çerçevede incelersek Strawberry'den mineral ürün alışverişi yapabilirsin. Glo Minerals, id bare escentuals ve jane iredale markalı ürünleri deneyebilirsin...
************************
SORU 4:
Merhaba;

Dün akşam e.l.f. ile ilgili internette gezinirken sitene rastladım, çok samimi geldi. Bir de makyaj konusundaki bilgin, bu konudaki cahilliğimi tekrar tekrar yüzüme vurdu .

Ben ********************** anlayacağın.

Benim senden bir ricam olacak, aslında bir dizi cevap bekleyen soru dersem daha doğru olur. Daha önce everydayminerals ten deneme boyu ürünlerden aldım ancak ya cildimin kuru olması ya da iyi nemlendiremememden dolayı pul pul oldu yüzüm. Bir de renk seçimlerimi de doğru yapamış olmam işin tuzu biberi… Şimdi de e.l.f ten bir paket yaptım, henüz sipariş vermedim ama. İlk sorum benim gibi beyaz,hassas ve kuru cildi olan birine e.l.f ürünlerini önerir misin? Concealer , fondöten rengi seçerken nelere dikkat ediyorsun? Benim gözlerim de pek minik . Hatta fotoğraf çekilirken bana gülme diye söylenirler . Sanırım beyaz kalem kullanmalıyım, ne dersin? Yılbaşı zamanı indirimleri kaçırdım, şimdi biraz beklememi önerir misin?

Bir de son olarak ecotools ları nerden aldın? :))

Görüşmek dileğiyle,

B****
CEVAP: Öncelikle beğenin için teşekkür ederim :) Hassas ve kuru bir cildin varsa e.l.f kullanma derim ben -kalite açısından-... E.l.f marka fondöten ve concealer kullanmadım ama kullanan ve de bu yazıyı okuyanlar seni daha iyi yönlendirebilir. Ayrıca göz içine sürülen beyaz kalem abartı olmadığı sürece gözü daha büyük gösteriyor :) Bu arada EcoTools satan site Türkiye gönderimini durdurdu... :(
Sevgiler
{araştıran}

4 yorum:

consonant dedi ki...

SORU 4: Durust olmak gerekirse Elf cok kaliteyle ve ozenle uretmiyor urunlerini. Fena olmayan urunleri var ama onlarin da acikcasi TR'de herkese gayet tanidik olan supermarketlerde bulabileceginiz L'oreal ve turevi markalardan bir farki yok. Ozetle Elf alicaksan USA'den getirtmenin bir anlami yok diye dusunuyorum. Illamasqua Light Liquid Foundation oneriyorum-eger urun tamamen kapatici olsun istemiyorsan, bu hafif bir urun. Tamamen kapatici olsun istiyorsan, Illamasqua Rich Liquid Foundation oneririm. Cildin kuru oldugu icin pudra urunler yerine krem ve likit urunleri tercih et derim. Bunun disinda drugstore.com adresi international order kabul ediyor. Ustelik marka/secenek yelpezesi cok genis. Ecotools'u da ordan satin alabilirsin. ;)

consonant dedi ki...

SORU 4: Ilk yorumu yazdiktan sonra drugstore.com'a girip inceledim gonderim yaptiklari ulkeleri, malesef TR'ye gondermiyormis. Heveslendirdigim icin uzgunum. :( Ecotools isteyen arkadas illa alicam diyorsa bana ulasabilir, ben burdan(Chicago) alip gondereyim kendisine.

Araştıran dedi ki...

Consonant: Cevabın için çok teşekkür ederim. Bilen birinin yorumları çok önemli. Bu arada ikinci yorumdaki teklifin çok göz alıcı, benim bile içim gitti :)

Sevgiler...

consonant dedi ki...

Hehe, gayet ciddiydim o teklifi yaparken. Burdan gonderebilirim yada fircanin bana bir yuku olmayacagi icin -Haziran'da Turkiye'ye geliyorum- kendim de getirebilirim. Iyi dusunun tasinin! :)

Sevgiler..